Grundingen
Uppdaterad grafisk profil, webb & webbdesign
Grundingen utvecklar en av Sveriges mest attraktiva fastighetsportföljer och bygger bostäder i några av landets bästa lägen.
Tillsammans har vi uppdaterat deras grafiska profil samt tagit fram en ny webb. Det resulterade i en stilren, elegant och tidlös profil som tillämpade sig utmärkt på den nya webben. Den nya profilen är uppdaterad med ny logotyp, typsnitt, symbol, färger och bildmanéer. Ta ett tjuvkik nedan!
Besök Grundingens hemsida HÄR.
Logotyp
Användning
Logotypen används primärt i 85% svart eller 100% vitt. Den svarta logotypen använder vi med fördel mot vit, ljus grå, och ljus bildbakgrund. Den vita logotypen använder vi mot mörkare bakgrunder och mörka bildpartier. Sekundärt, vid behov, används den bronsfärgade logotypen.
Symbol
Användning
En symbol för Grundingen finns även att tillgå.
Symbolen bör användas sparsmakat på både webb- och profilmaterial. Används som en värdehöjande kvalitetsstämpel/avsändarsignum på att det är Grundingen som står bakom materialet.
Färger
Primära färger
Grundingens primära färger är Bronze, Platina Grey, Foggy white samt White Dream. Dessa färger skall användas i all kommunikation. Vid framtagning av enheter med enstaka sidor så behövs inte alla primära färger användas. Vid större enheter så får gärna alla primära färger vara med om det används förnuftigt. Viktigt är att färgerna skapar harmoni snarare än enbart dekoration.
Sekundär färg
Grundingens sekundära färger är Dark Charcoal Silver Grey samt Sky Grey. Dessa färger kompletterar dom primära färgerna och skall användas sparsamt. Används främst i sidfoten,ikoner, citat, informationsgrafik samt annan stödjande grafik/typografi .